Wednesday, March 23, 2011

НҮБ ба ЛГБТ эрх

Мэдээж DC дах уулзалтууд Төрийн Департаментаас зохион байгуулсандаа тэр үү, үнэхээр амжилттай явагдаж байгаагаас гадна өчигдөр өглөө буюу 3-р сарын 22-ны өглөө НҮБ-ын Хүний эрхийн зөвлөл бэлгийн чиг баримжаа, хүйсийн баримжаа илэрхийллээр үл ялгаварлан гадуурхах тухай мэдэгдэлд 85 орны дуу хоолойг нэгтгэж, мэдэгдэл гаргажээ.  Өнөөдөр ЛГБТ хүмүүс дэлхий даяар баярлан хөөрч байна. Монгол маань анх удаа БЧБХБИ-ийн мэдэгдэлд гарын үсгээ зурлаа.

Түүнээс гадна миний олон жил хайрлаж явсан эмэгтэй жилдээ ганц хоёр удаа имэйлддэгээ бүр байгаад 2 сарын дотор 2 дах имэйлээ бичсэн байхын. "Чи зүгээр үү" гэж. "Би зүгээр үгүйгээ хэзээ ч мэддэггүй, одоо ч мэдээгүй хэвээр" гэлээ. Тэр эмэгтэйд би 1996 оноос 2002 он хүртэл хайртай явсан. Хуучин амраг хайртуудтайгаа үл ойлголцох, гутах, гутрах болгонд түүний царай хамгийн эхэнд орж ирнэ. Харин одоо мартаад олон жил болж. Хэзээ нэг цагт би эхнэртэйгээ л зохиосон энэ амьдралаа түүнтэй зохионо гэж худал мөрөөддөг байсан үеэ эргэж санаад гутардаг ч миний л амьдрал, миний л хайр, миний л сэтгэл, миний л шаналал байж. Байж. Байсан. Амнаас гарах нь ихэссэн үг. Ялангуяа сүүлийн үед. Бүх зүйл "байж", "байсан", "байх байсан" дээр гэвч үл зогсоно.

Нэг экс эксийн үй зайгүй байсан нэг найзтай өнөөдөр уулзав. Аавынх нь тухай мэддэггүй байсан зүйлийг тэрээр надад хэлж, би мэдсэн, харсан зүйлээ хуваалцав. Хүн гэж сонин амьтан юм. Зөвхөн харуулахыг хүссэн зүйлээ харуулдаг. Харуулах гэсэн зүйлээ хуваалцдаг. Хуваалцах зүйлээ бүрэн дүүрэн илэрхийлэх нь гэхдээ цөөн. Надаас бусад нь шүү дээ. Нэг гей залуутай өнөөдөр уулзах ёстой байсан чинь гей ч биш, транс бисексуал залуу байхын. Again, ever fucking again, thanks - for pointing me in the direction I must go in. Not in terms of my sexual orientation, because I have always been attracted to women, but in terms of  my true gender identity. It's been a powerful wake-up call, this whole trip.

put on a face

put on a face                      a brave face, a dead face put on a face and go. put on a face                       a kind face, a br...